alternator

Problemy z elektryką w 309

Moderatorzy: zmac, grzesiek309

valdorff

Postautor: valdorff » 22 lis 2009, o 13:41

Witam szanownych użytkowników 309-tek, jestem tu nowy i mam problem z ładowaniem w moim krążowniku, próbujemy z ojcem rozwikłać ten problem ale ciągle coś idzie nie tak, przeczytajcie sami:

W alternatorze diody sprawdzone i sprawne, uzwojenia na stojanie i wirniku sprawne, ściezki szczotek dobre, szczotkotrzymacz kompletny nowy. Po zamontowaniu alternatora włączam zapłon - pali się lampka brak ładowania (prawidłowo) odpalam silnik lampka gaśnie że niby ładuje (ale tylko około 3 sekundy - sprawdzone) potem już brak ładowania , silnik pracuje lampka nie zapala się chociaż brak ładowania, wyłączam kluczyk silnik nie pracuje i lampka też nie pali się, ażeby zapaliła się przy wyłącznym silniku musze zjąć klemę na sekunde to się ponownie zapali.

I co Wy na to ? proszę o pomoc i rady :) z góry dziękuje :)

valdorff

Postautor: valdorff » 22 lis 2009, o 13:47

Drugie pytanie to gdzie mogę znaleźć schemat elektryczny bo szukam na forum ale chyba przepadł?

valdorff

Postautor: valdorff » 22 lis 2009, o 15:32

Znalazlem schematy elektryczne do 309-tki, po angielsku ale nie mam z nimi problemu. Jesli ktos potrzebuje takowe to prosze podac adres e-mailowy to wyśle.

Awatar użytkownika
maniek
expert lew
expert lew
Posty: 1464
Rejestracja: 22 mar 2007, o 13:50
Model 309: GR
Silnik: 1.4i TU3M
Lokalizacja: Sierpc

Postautor: maniek » 22 lis 2009, o 16:24

Ale zagadkę kolego wymyśliłeś fiu, fiu... :shock: Cudów nie ma i coś jest napewno zwalone.Posprawdzaj dobrze wszystko jeszcze raz, a szczególnie regulator napięcia i połączenia.Regulator może być nowy, ale nie koniecznie sprawny-doświadczyłem na własnej skórze.Popatrz dobrze na diody prostownicze, może mają jakiś zimny lut.Nic więcej mi do głowy nie przychodzi.P. 8)

Awatar użytkownika
palpio
extra lew
extra lew
Posty: 790
Rejestracja: 30 kwie 2008, o 23:07
Model 309: SX
Silnik: XU5
Lokalizacja: Przemyśl

Postautor: palpio » 22 lis 2009, o 19:16

Tu masz jak się zachowuje kontrolka
Obrazek

A tu jak sprawdzić alternator
Obrazek
Był PuG Xs 1,6 105 KM
Jest E 36 i Twingo
TEORIA jest wtedy kiedy wszystko wiemy a nic nie działa..
PRAKTYKA jest wtedy kiedy wszystko działa a nikt nie wie dlaczego

Awatar użytkownika
kucyk696
lwiątko
lwiątko
Posty: 48
Rejestracja: 2 lis 2010, o 00:06
Silnik: 1.1
Lokalizacja: Poddębice

kontrolka akumulatora

Postautor: kucyk696 » 11 kwie 2011, o 14:31

Witam!
Wczoraj mój Pugi sprawił mi nie miłą niespodzianke - podczas powrotu do domu zaświeciła kontrolka nr. 17.

Obrazek

Wyjąłem akumulator i przez noc troche go podładowałem - rano wrzuciłem go spowrotem do autka i tu nastepny psikus:
odpalił bez problemu, kontrolka lekko żarzy się podczas jazdy, gaśnie tylko wtedy, gdy pocisne powyżej 3000 obrotów.

co to może być i gdzie szukać rozwiazania problemu? z góry dzieki za pomoc.



EDIT:tak na przyszłość, używaj proszę jakiegoś serwisu foto np. imageshack.us i w postach umieszczaj miniatury. nie wszyscy mają szybkie łącza. lukas_0
Peugeot 309 1.1 Top Line

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: kontrolka akumulatora

Postautor: grzesiek309 » 11 kwie 2011, o 14:39

To jest kontrolka ładowania. Skoro się żarzy a później gaśnie to alternator słabo ładuje.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!

Awatar użytkownika
kucyk696
lwiątko
lwiątko
Posty: 48
Rejestracja: 2 lis 2010, o 00:06
Silnik: 1.1
Lokalizacja: Poddębice

Re: kontrolka akumulatora

Postautor: kucyk696 » 11 kwie 2011, o 14:42

co wchodzi w gre? tylko wymiana alternatora ?
Peugeot 309 1.1 Top Line

Awatar użytkownika
grzesiek309
expert lew
expert lew
Posty: 1654
Rejestracja: 4 lip 2006, o 22:24
Model 309: nie mam 309
Silnik: -
Lokalizacja: Białystok

Re: kontrolka akumulatora

Postautor: grzesiek309 » 11 kwie 2011, o 14:43

Jak alternator jest oryginalny to można go zregenerować.
Jest Ci smutno? Jest Ci źle? Wsiądź do puga, przejedź się!

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Re: kontrolka akumulatora

Postautor: bartek_h » 11 kwie 2011, o 14:55

Nie straszmy kolegi zbytnio..pewnie szczotki regulatora napięcia się kończą.. Przede wszystkim sprawdź napięcie na akumulatorze na zapalonym silniku. Powinno wynosić ok. 14-14,5V. Jeśli jest w okolicach 12,5 V bądź mniej to potwierdzi moją diagnozę.. Dwie śrubeczki i zdemontowane.. Polecam dorzucić 15 zł i kupić oryginalny Valeo niż chiński badziew na pół roku za 35zł. Pozdrawiam
#_Peugeot309GT_#

Awatar użytkownika
kucyk696
lwiątko
lwiątko
Posty: 48
Rejestracja: 2 lis 2010, o 00:06
Silnik: 1.1
Lokalizacja: Poddębice

Re: kontrolka akumulatora

Postautor: kucyk696 » 11 kwie 2011, o 14:58

uf, troszeczke mi ulzylo, myslałem, ze Pugi "odchodzi" :D sprawdze, zobacze, napisze ;)

mam jeszcze takie pytanie, skoro to szczotki to możliwe jest, żeby autko wyzionęło ducha po drodze? :)


EDIT: Używaj opcji edytuj(zmień) i nie pisz posta pod postem. Jerry78
Peugeot 309 1.1 Top Line

Awatar użytkownika
bartek_h
super lew
super lew
Posty: 420
Rejestracja: 15 maja 2006, o 10:54
Model 309: GT
Silnik: 1905
Lokalizacja: Katowice

Re: alternator

Postautor: bartek_h » 11 kwie 2011, o 15:39

Najpierw sprawdź napięcie na akumulatorze, tak jak napisałem wyżej.. Jak będziesz miał za duże napięcie możesz zagotować akumulator no i w najlepszym wypadku pospalasz żarówki.. także miernik do ręki i do roboty;)
#_Peugeot309GT_#